pondělí 17. prosince 2012

Muzeum komunikace

Frankfurtské muzeum komunikace je na Tripadvisor docela vysoko hodnocené, a jelikož jsme měli volnou neděli, rozhodli jsme se to ohlédnout. Celá výstava se rozprostírá v jedné obrovské místnosti a exponáty jsou řazeny chronologicky - začínáte od kouřové a jiné znakové komunikace, přes poštu, telegraf, telefon, rádio, televizi a nakonec internet. 

Ze začátku jsem chodila otráveně mezi hordami německého textu, naštvaná, že zase ničemu nerozumím. Pak si ale všimla knížek v kroužkové vazbě, které si vezmete s sebou a každý text tam máte přeložený. To byl zajisté bod k dobru, i když knížky byly pro každou část jen dvě, potěšilo mě, že to byla velice kvalitní angličtina. Naopak mě mrzelo, že popisky u přístrojů už přeložené nebyly. Takže si můžete přečíst nějaké obecné povídání o vývoji telegrafu, ale pak koukáte na jednotlivé přístroje a nevíte, co si myslet. 

Taky jsem doufala, že to bude víc interaktivní, ale jediné, co jste si mohli vyzkoušet, byl starý telefon s otáčivým vytáčením (a to jistě spousta lidí zná i z domova). 

Nicméně tam bylo spoustu zajímavých věcí, historické poštovní vozy, třídírny dopisů, engima, všemožné modely telefonů... A za 3 eura vstup, takže proč ne:)

A ovce z telefonní šňůry a s telefonem místo hlavy se mi líbily moc: 


Žádné komentáře:

Okomentovat