úterý 4. prosince 2012

S Brňákama po vánočním Frankfurtu

Tenhle víkend jsem měla rozptýlení z jednotvárného života překladatelky pracující z domova. Přijeli čtyři kámoši z Brna - nás byteček sice nápor šesti lidí snášel jen tak tak, ale nakonec to bylo opravdu povedený víkend.

Vzali jsme je do centra, na vyhlídku na Main Tower (kde jsem neprošla bezpečností prohlídkou, jelikož jsem měla v kabelce Gabel - vidličku. Proč jsem měla v kabelce vidličku? Sbalila jsem jí tam v menze, jelikož naše příbory s křišťály od Swarovski za 7k přišly jenom s pěti vidlačkami...)

Taky jsme poprvé zažili vánoční trhy. Jsou poměrně velké, roztahané po celém městě. Klasické dobroty můžete vybírat z více než 200 stánků. Nesmrtelná klasika je samozřejmě Glühwein (2,5 eura + 2,5 euro záloha),  Bratwursty, horké kaštany, byl zde i stánek s Raclette (fronta přes celé náměstí), preclíky, stánek jenom na hranolky (uff) a tak dále, spoustu serepetiček, hraček, ozdob.... Je to jinde snad jiné?




(ta koule rozhodně líp vypadala, než chutnala)

A těch lidí! Na hlavních trzích jsme byli v pátek večer a s náporem jsme počítali, ale i tak to byl docela boj procpat se mezi stánky. Druhý den v sobotu dopoledne ovšem nápor ani v nejmenším nepovolil. Nicméně i tak mám trhy ráda - svařák měli naprosto vynikající (pravda, mnohem lepší než v Brně... ale po brněnské ceně 25 korun se mi trochu zastýsklo).

Večer jsme pokecali, popili, noční klid jsme ovšem nerušili a ve 12 jsme leželi v postýlce (my dva teda, ostatní měli brlohy na zemi). Když jsme odjížděli, nás milovaný soused kriminálník si nemohl nechat takovou podívanou jít. Když jsme vynášeli věci, ve dveřích naproti se začalo ozývat cvakání zámku - odemkl tři západy, vystrčil svoji anorektickou hlavu, "Psh...", zakroutil hlavou a opět se zabednil v bytě.

Když jsem ukazovala naši prádelnu, narazili jsme na slečnu, která se zoufalým výrazem pobíhala sem a tam. Pak nám lámanou němčinou vysvětlila, že nemůže otevřít pračku, ve které má prádlo. Vzpomněla jsem si, že den předtím byla na oné pračce velká cedule Kaputt. Tu evidentně někdo sundal a z pračky se tak stala past. Dali jsem jí číslo na správce budovy a šli jsme. Nepříjemné....

První den jsme celý Frankfurt prošli pěšky. Druhý den nás tak bolely nohy, že jsme si koupili lístek. Za deset euro celodenní lístek pro skupiny do 5 lidí (což bylo trochu nepříjemné vzhledem k tomu, že nás bylo šest). Ale i tak se to opravdu vyplatí. I přesto, že jsme pak zjistili, že celý den neznamená 24 hodin, ale do konce daného dne. Pořád lepší než kupovat jednosměrný lístek za 1,6 eura.

Tak jsme pak večer ještě zajeli udělat nějaké noční foto, když už jsme měli ten lístek:

Bylo to velice příjemné. A teď zpátky do práce.




Žádné komentáře:

Okomentovat