úterý 5. února 2013

Bohatí němečtí důchodci a my.

Když už bydlíme v tom Frankfurtu, ve městě s jedním z největších letišť, rozhodli jsme se, že si uděláme krátkou dovolenou na Kanárech. Bylo těžké najít termín, ve kterém nebylo pondělí (to přítel učí), kde je volná letenka a není to šíleně předražené. Nakonec to vyhrál ostrov Tenerife, 3 noci, 4* hotel s polopenzí, kolem 9k na osobu.

Bylo to náročné. V den odletu jsem vstávala ve tři ráno, v půl čtvrté nás vyzvedl taxík, z hlavního nádraží nás S-bahn dovezl na letiště a v šest ráno jsme letěli. (Mimochodem, Frankfurtské letiště je dle očekávání monstrózní).

Na hotel jsme se dostali asi ve tři odpoledne. Prošli jsme město Puerto de La Cruz, trochu odpočali, pocourali se po černé sopečné pláži a šli brzo spát.

Druhý den jsme si pronajali auto. Hrdinsky jsem někdy před dovolenou plácla, že bych to mohla odřídit a pak už mi hrdost nedala vycouvat. Jenže realita se vůbec nekryla s mými naivní představami v okamžiku, kdy jsem tuto nabídku vypustila. Město praskalo ve švech a neúspěšně se snažilo pojmout to množství aut, všude samé úzké uličky, žádné parkování. Zažila jsem pár nervově opravdu vypjatých okamžiků, kdy jsem měla chuť auto odstavit uprostřed ulice a utéct co nejdál...Ale jak jsme se vymotali z města, už to šlo. Byli jsme se podívat lanovkou k hoře Teide, která má cca 3600 m, naprosto nádherná krajina:




Pak jsme zajeli do La Laguna pokochat se kanárskou architekturou a kulturou a jeli jsme domů. Celkem mě vytroubili asi 4x, hlavně ve městě a jednou jsem zazmatkovala na dálnici. Ale zvládla jsem to:

Druhý den jsem navštívili must-see Loro parque se spoustou papoušků, kosatek, lachtanů, tučňáků... no vzhledem k tomu, že jsem byla 2x v Sea Worldu (San Diego a Orlando), už mě nic nepřekvapilo. Snad jen volná voliéra s papoušky, ta byla super.

No a další den už se jelo. V půl deváté jsme nastoupili do transferu a ve Frankfurtu na bytě jsme byli asi v devět večer.

Jinak jsem si připadala jak v Německu. Zájezd pořádala německá cestovka, hotel byl víc německý než španělský a všude, opravdu naprosto všude, němečtí důchodci. Štíhlí, tlustí, hrbatí, svižní, pomalí, ale všichni vyšvihlí a obložení šperkama. První den na večeři mi bylo trapně, že jsem vyrazila jen tak ve sportovním, zatímco hotelová restaurace i její hosti a obsluha všichni nóbl.. a to jídlo! luxus!

Všichni místní spouštěli automaticky německy, televize byla v němčině, nápisy v němčině.. no docela jsem se procvičila:)

Počasí jsme chytli úplně ideální. 23 stupňů ve stínu, na sluníčku ke 30, váleli jsme se i na pláži, i když voda byla ledová, tam jsem se jen tak namočila. Ale vyhřívání v odpoledním sluníčku na balkóně v 11 patře mělo něco do sebe.




No jak říkám, bylo to šíleně náročné. Dva dny jsme cestovali a dva dny tam byli. Já z toho chytla horečky po příjezdu a přítel střevní a žaludeční virózu, takže teď oba ležíme. Ale tak zažili jsme to!

1 komentář:

  1. Jojo, Kanáry jsem taky zažila jako německé. A navíc všichni němečtí důchodci lítali po plážích nazí. :-)

    OdpovědětVymazat